Πώς μπορεί κάποιος να εργάζεται remotely από την Ελλάδα: Tips, tricks & tools για Digital Nomads

Εργασία από το σπίτι ή από πραγματικά οπουδήποτε. Οι Digital Nomads έχουν κατακτήσει τον σύγχρονο εργασιακό κόσμο, αποδεικνύοντας ότι η απόσταση δεν αποτελεί πλέον εμπόδιο.

Σε αυτό το άρθρο, θα μιλήσουμε για εργαλεία και συμβουλές για όσους επιθυμούν να εργάζονται remotely από την Ελλάδα, εξερευνώντας πώς μπορεί κανείς να οργανώσει αποδοτικά την εργασία του, ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνει τη μοναδικότητα της ελληνικής κουλτούρας.

Ποιοι χρειάζονται Digital Nomad VISA και πώς την αποκτούν

Η Ελλάδα, με το φιλικό της περιβάλλον και τον ευχάριστο τρόπο ζωής, είναι ο ιδανικός προορισμός για Digital Nomads. Η Digital Nomad Visa (DNV) είναι το κλειδί για την remote εργασία στη χώρα, αλλά φυσικά προορίζεται μόνο για πολίτες τρίτων χωρών (εξαιρούνται Ε.Ε. Ε.Ο.Χ. και Schengen για τις οποίες δε χρειάζεται DNV). Για την απόκτησή της είναι απαραίτητο να έχετε εισοδήματα αποκλειστικά από δραστηριότητες εκτός Ελλάδας.

Για να λάβει κάποιος την DNV, πρέπει να εργάζεται για κάποια εταιρεία ή να έχει πελάτες εκτός Ελλάδας, για υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Εάν είναι αυτοαπασχολούμενος, πρέπει να διαθέτει βεβαιώσεις της επιχειρηματικής του δραστηριότητας, ενώ η επιχείρησή του δεν πρέπει να είναι εγγεγραμμένη στην Ελλάδα.

Σημαντικό: Ένας Digital Nomad δεν έχει το δικαίωμα να εργάζεται σε οποιαδήποτε επιχείρηση με έδρα την Ελλάδα.

Απαιτείται μηνιαίο «καθαρό» εισόδημα τουλάχιστον 3.500€, το οποίο αυξάνεται κατά 20% εάν συνοδεύεται από σύζυγο και 15% για κάθε παιδί. Η DNV ισχύει για δύο χρόνια και ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια για το ίδιο διάστημα. Επιπλέον, ο δικαιούχος απαιτείται να διαθέτει κατοικία στην Ελλάδα, είτε ιδιόκτητη είτε σε καθεστώς ενοικίασης.

Πώς κάνετε αίτηση για Digital Nomad VISA

Η αίτηση υποβάλλεται στην αρμόδια ελληνική προξενική αρχή, μαζί με όλα τα δικαιολογητικά που χρειάζεστε για Digital Nomad VISA. Η αξιολόγηση της αίτησης διαρκεί  δέκα ημέρες. Η VISA εκδίδεται μέσω «one stop shop», διευκολύνοντας τους αιτούντες στο να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα. Έτσι, η Ελλάδα γίνεται ένας ιδανικός προορισμός για όσους επιθυμούν να συνδυάσουν εργασία και μοναδικές εμπειρίες στην Ελλάδα.

Πώς μπορείτε να βρείτε πελάτες από όλο τον κόσμο

Η αναζήτηση πελατών από το εξωτερικό απαιτεί ενεργή διαδικτυακή παρουσία και δικτύωση. Το LinkedIn – ίσως το κορυφαίο επαγγελματικό δίκτυο – παρέχει τη δυνατότητα να συνδεθείτε και να εντοπίσετε πιθανούς πελάτες. Πλατφόρμες freelancing όπως το Fiverr, το People per Hour, το Upwork και το Toptal, σας επιτρέπουν να προβάλετε τις υπηρεσίες σας στην παγκόσμια κοινότητα.

Πλατφόρμες αγγελιών εργασίας όπως το Glassdoor, το Workable, το Indeed, το CareerBuilder, και το Dice, μπορούν να σας βοηθήσουν να βρείτε εταιρείες που αναζητούν τις υπηρεσίες σας. Επιπλέον, πλατφόρμες όπως το Behance, το Dribbble, και το CareerJet, που είναι εξειδικευμένες στην προβολή των creative projects, είναι εξαιρετικές επιλογές για να στήσετε εκεί το portfolio σας και να προσελκύσετε πελάτες.

Γενικότερα, η χρήση εξειδικευμένων πλατφορμών και δικτύων, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη ενός δυνατού portfolio, είναι το κλειδί για να βρείτε πελάτες διεθνώς.

Tips για digital nomads στην Ελλάδα

  • Επιλέξτε να μείνετε σε πόλεις με πλούσια και ενεργή ψηφιακή κοινότητα και καλές ταχύτητες internet, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.
  • Επισκεφθείτε και εξερευνήστε μοναδικά μέρη, όπως η Μύκονος, η Κρήτη, και η Σαντορίνη.
  • Είναι απαραίτητο να λάβετε έναν ΑΦΜ (Αριθμό Φορολογικού Μητρώου), ειδικά αν σκοπεύετε να αποκτήσετε ιδιοκτησία στην Ελλάδα ή τραπεζικό λογαριασμό.
  • Για να βρείτε σπίτι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ιστοσελίδες ακινήτων ή εφαρμογές όπως ο spitogatos.
  • Χρησιμοποιήστε υπηρεσίες VoIP τηλεφωνίας για φθηνότερες κλήσεις και μηνύματα, αποφεύγοντας τα υψηλά τέλη των εταιρειών τηλεπικοινωνίας.

Tools για πιο αποτελεσματικό remote working

Task management tools

Στον τομέα του task management, εργαλεία όπως το Asana, το Clickup και το Trello, προσφέρουν δυνατότητες οργάνωσης και παρακολούθησης εργασιών, καθιστώντας το remote working πιο αποτελεσματικό.

Το ONES.com επίσης προσφέρει λύσεις για τη διαχείριση έργων, ενώ το Todoist βοηθά στην οργάνωση των καθημερινών καθηκόντων. Φυσικά υπάρχει μια πληθώρα τέτοιων εργαλείων που θα σας βοηθήσουν στην εργασία σας. Το ποιο ή ποια από αυτά θα χρησιμοποιήσετε είναι καθαρά θέμα προσωπικής προτίμησης.

Billing tools

Ο ψηφιακός κόσμος προσφέρει πληθώρα εργαλείων για την αποτελεσματική διαχείριση των οικονομικών και των τιμολογίων, ειδικά για όσους εργάζονται από το σπίτι. To NetSuite και το Zoho Invoice συγκεντρώνουν τις καλύτερες βαθμολογίες από χρήστες, αφού προσφέρουν ένα ευέλικτο περιβάλλον για την ηλεκτρονική έκδοση και διαχείριση τιμολογίων.

Η Square Invoices είναι μια ακόμη επιλογή που προσφέρει αρκετούς αυτοματισμούς για τη διαχείριση των λογαριασμών και των τιμολογίων. Επιπρόσθετα, εργαλεία όπως το FreshBooks και το QuickBooks είναι δημοφιλείς επιλογές για μικρές επιχειρήσεις παγκοσμίως, προσφέροντας ένα εύχρηστο περιβάλλον και πλούσιες δυνατότητες.

Μέσω αυτών των εργαλείων, μπορείτε να αυτοματοποιήσετε τις διαδικασίες τιμολόγησης, να ελέγξετε τις ροές εσόδων και εξόδων και να διασφαλίσετε την ταχύτερη είσπραξη των πληρωμών.

Χρήσιμες πλατφόρμες εξυπηρέτησης στην Ελλάδα

Η Ελλάδα προσφέρει μια σειρά από πλατφόρμες εξυπηρέτησης που διευκολύνουν τη ζωή των Digital Nomads. Το Gov.gr είναι ένα κεντρικό σημείο για πολλαπλές υπηρεσίες, από αιτήσεις για διαβατήρια μέχρι την πρόσβαση σε υγειονομικές υπηρεσίες.

Για τα ταξίδια και τα θέματα μετανάστευσης, τα προξενεία και οι πρεσβείες παρέχουν online υπηρεσίες για την υποβολή εγγράφων. Στον τομέα της ασφάλειας, οι αστυνομικές υπηρεσίες διαθέτουν online πλατφόρμες για την υποβολή αναφορών και την παρακολούθηση υποθέσεων.

Στον τομέα της υγείας, τα νοσοκομεία και τα κέντρα υγείας προσφέρουν συχνά online ραντεβού, ενώ πλατφόρμες όπως ο ΕΟΠΥΥ επιτρέπουν την εύκολη πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες και πληροφορίες.

Για περισσότερα ασφαλιστικά, εργασιακά και κοινωνικά θέματα, υπάρχει και το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών 1555, στο οποίο είχαμε τη χαρά να συνδράμουμε με τις υπηρεσίες cloud τηλεφωνικού κέντρου μας.

Αυτές οι πλατφόρμες επιτρέπουν στους Digital Nomads να οργανώνουν την καθημερινότητά τους, να λύνουν γραφειοκρατικά θέματα και να έχουν πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες, όλα από την άνεση του σπιτιού τους. Έτσι, η εμπειρία του να ζεις και να εργάζεσαι από την Ελλάδα γίνεται ακόμα πιο ευχάριστη.

Communications tools

Τα εργαλεία επικοινωνίας είναι must για όλους όσοι εργάζονται απομακρυσμένα. Η χρήση της τεχνολογίας cloud προσφέρει απόλυτη ευελιξία, ενώ μέσω της VoIP τηλεφωνίας, η επικοινωνία γίνεται οικονομική, ακόμη κι αν κάποιος ταξιδεύει συχνά σε διαφορετικές χώρες.

Για αποτελεσματική επικοινωνία με συνεργάτες και πελάτες, ανεξάρτητα από τη γεωγραφική σας θέση, η VoIP είναι η λύση που ψάχνατε εδώ και καιρό. Ξεχάστε τις νέες SIM cards κάθε φορά που θέλετε να εργαστείτε από μια νέα χώρα. Ταξιδέψτε στην Κροατία, την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και σε Ασία, Αυστραλία και Αμερική, κρατώντας το ίδιο επαγγελματικό νούμερο.

Το όνειρο του να εργάζεστε από την Ελλάδα ή από οπουδήποτε στον κόσμο, διατηρώντας χαμηλές χρεώσεις τηλεπικοινωνίας πλέον είναι πραγματικότητα.

VoiceLite – Ένα πλάνο VoIP τηλεφωνίας ειδικά για Digital Nomads

Το VoiceLite αποτελεί ένα προνομιακό πλάνο VoIP τηλεφωνίας από τη Voiceland, σχεδιασμένο για να καλύπτει τις ανάγκες των Digital Nomads. Διαθέτει λειτουργίες όπως μήνυμα καλωσορίσματος, μενού επιλογών (IVR), καθώς και ειδοποιήσεις για χαμένες κλήσεις και τηλεφωνητή.

Η υπηρεσία παρέχεται χωρίς κόστος απόκτησης φυσικής εγκατάστασης ή τηλεφωνικής συσκευής, αφού μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το 3CX app ή τον web client για να μιλήσετε. Η ετήσια συνδρομή είναι χαμηλή, με δωρεάν αρχική παραμετροποίηση.

Πηγή: voiceland.gr